philiser’s Blog

The Hobbit (2011-2012)

Posted on: Kasım 8, 2008

l_903624_446c8e032

Şimdi hepimizin de bildiği gibi Peter Jakson 01′ yılında sırtlandığı çok zor bir işin Yüzüklerin Efendisi Projesinin ilk bölümü olan, Fellowship Of The Ring’i beğenimize sundu, o daha filmin hazırlıklarına başladığı an eleştiri bombardımanına tutulmuştu, ona daha önce çekilmeye çalışılmış Yüzüklerin Efendisi serisinin başarısızlığından söz ettiler, ona tarih tekerrürden ibarettir ey şişman dost diye bağırdılar ama olmadı, ne yaptılarsa bu şişman, hatta iri bir hobbit görüntüsüne sahip adamı durduramadılar, bana göre çok başarılı olan kast ve çekimleriyle işte ilk filmi özel gösterimden izlemeye oturmuştum ve de bazı senaryo değişiklikleri hariç büyülenmeyi başarmıştım o anda evet. Daha sonra yönetmenimizin büyük hayalleri olduğunu öğreniyorduk, bunlardan ilki King Kong filmini yeniden çekebilmek, ikincisi de yne Tolkien’in eseri olan The Hobbit kitabını sinemada bizlere izletebilmek… Bildiğim kadarıyla bu ikinci hayali ilk hayalindeki yoğun çalışması nedeniyle ve de sanıyorum sağlığının da bozulmasıyla biraz etkilenmiş olacak ki, ben The Hobbit filmini ondan beklerken bir başka yönetmen, Guillirmo del Toro’nun çekeceğini öğrendim, tam da kim bu adam nerenden de çıktı böyle derken, bu adamı tanıdığımı hissettim, evet tanıyorduk, 2006 yılında en iyi yabancı film oscar’ını alan Pan’s Labyrenth filminin yönetmeninin ta kendisiydi bu adam, o filmdeki fantastik sahneleri çok beğenmiş, filmi öve öve bitirememiştik adeta, ama bununla da bitmiyordu yönetmenin filmleriyle olan tanışıklığımız, Hell Boy filmini hepimiz biliyoruz benim hafızama Hell Boy’u canlandıran karakterin (Ron Perlman) dövüştüğü bir canavarın yanıp kül olmasını sağladıktan sonra ona bakıp kendiyle ilgili gerçeği hemen söylediği replikle kazınmış olan “ben yanmam” bu filmin yönetmeni de bu del Toro yönetmen kişisinin ta kendisidir, hatta yetmemiş bi de Golden Army çekmiştir bizlere… Dolayısıyla bu değişiklikten o kadar da mutlu olmasamda bana değişik bir heyecan kazandırdı bu yönetmen, bakalım onun oluşturduğu atmosfer bize ne kadar tanıdık ve hayranlık uyandırıcı gelecek…

l_903624_ad1750d61

Filmin şüphesiz en merak edilen şeyi ise Gandalf’ı Ian McKellen’in oynayıp oynamayacağı idi, ama daha ilk dedikodulardan öğrendik ki Gandalfımız değişmeyecek ama maalesef ki genç bir Bilbo Baggins bulunacak mı bilemiyoruz eskisinin oynayacağına dair söylentiler de duyuyorum hatta bulabildiğim film afişlerinden ki bunların resmi afiş olup olmadıkları şüpheli Bilbomuz aynıymış gibi gözüküyor, Gollum’u ise yine
Andy Serkis canlandıracakmış…

The Hobbit kitabı duyduğum kadarıyla 2 part halinde çekilecek ilki yani The Hobbit 2011’de gösterime girecek, 2. si ise 2012’de, tüm bunlarıbn içinde Peter JAckson’dan niye bu kadar bahsettin o zamanı del Toro kişisine ayırsaydın ya diye soracak olanlara da şöyle bir cevabım olacak, 2 filmin de öğrendiğim kadarıyla Executive Producer’ı Peter Jackson olmakla birlikte, 1. filmin Screen Play’leri ve de 2. filmin yazarlığında büyük payı olacak.

Tabiki oyuncuların kim olacağı konusunda kesin bir bilgi yok hatta Gollum ve Galndalf da sadece güvenilir bir kaynaktan duyulmuş dedikodular henüz kesinleşmiş değiller, filmin sahnelerinin oluşturulmaya başlandığına dair dedikodular da ortalıklarda geziyor, ben her türlü ilerlemeyi burdan zevkle ve heyecanla aktaracağımm…

Etiketler:

2 Yanıt to "The Hobbit (2011-2012)"

Teşekkürler çok güzel özetlemişsin son durumu, ben epeydir takip edememistim, hatta iyice askıya aldılar, iyice unuttular filmi diye düşünüyordum.
Şimdi del Toro faktörü nasıl olucak diye düşünülebilir aslında ama bence en basitinden Pan’s Labyrenth’e bakarsak fantastik işleri çok güzel kıvırabildiği ve farklı bir havayla sunabildiği aşikar. O yüzden bir de zaten Peter Jackson ile beraber çalışacakları da düşünülürse beklentileri karşılayabilecek bir film çıkacağından ben eminim.

Evet çok haklısın arkadaşım, ikisi de çok başarılı olduğunu bize kanıtladı, karşımızda 1 değil 2 değerli yönetmen var ve böyle işler bakımından artık ikisi de tecrübeli, 2 film çekme fikirleri de bana oldukça ayrıntılı bir ikileme yapıcaklarını hissettiriyor ama yine de bunlardan imdb’de bile Rumoured diye bahsediliyor, henüz bilemiyoruz 2011 geç olsa bile beklemeye değer gibi görünüyor, ilgine teşekkürler, ayrıntıları vermeye devam edeceğim =)

Bir Cevap Yazın

Philiser

Serbest Çağrışım Engellenemez... Marks'tan ve Engels'ten tam bağımsız olarak oluşturulan bu blog manifestosu, bir bardak kahve, bir dilim pasta eşliğinde yürürlüğe girmeyi beklemektedir. Sonuçta gökkuşağının altından çok atlar geçecektir, hipopotamlar ise her zaman çok vahşi olmayı sürdürecektir.
Blog yukarıdaki zeminden aldığı hareketle daireler çizerek bir dertler anlatır. dinleyiniz..

Twitter

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

Kasım 2008
P S Ç P C C P
    Ara »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
